Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
18.2 C
Athens

Randstad – Έρευνα: Αυξήσεις μισθών με το… σταγονόμετρο για το 2024 «βλέπουν» οι επιχειρήσεις

Αύξηση μισθών, αν και περιορισμένη, ετοιμάζει για το επόμενο 12μηνο το 72% των επιχειρήσεων, ώστε να μπορέσει να προσελκύσει ταλέντα και να καλύψει κενές θέσεις εργασίας. Η έρευνα HR Trends που πραγματοποίησε η Randstad, σε δείγμα 585 επιχειρήσεων, δείχνει ότι από εκείνες που ετοιμάζονται για αυξήσεις, το 40% δεν προτίθεται να προσφέρει πάνω από 5% υψηλότερες αποδοχές. Την ίδια στιγμή, σχεδόν μία στις δύο εταιρίες (48%) θεωρεί ότι η μεγαλύτερη φετινή πρόκληση, είναι το συνολικό κόστος απασχόλησης. Όμως, σε ποσοστό 63% χαρακτηρίζονται «μη ρεαλιστικές» οι προσδοκίες για το μισθό τους, που έχουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι…

Η έρευνα αναλύει συνολικά την πορεία της αγοράς εργασίας στην Ελλάδα και ειδικά στο πεδίο των προσλήψεων καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι περισσότερες θα πραγματοποιηθούν στους κλάδους των τεχνολογιών (53%) και των πωλήσεων (43%). Ειδικά όμως για το πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ), ένα διόλου ευκαταφρόνητο 38% των ερωτηθέντων,  δηλώνει ότι ακόμα δεν έχει σχηματίσει γνώμη για την χρήση της…

Πιο αναλυτικά, τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας HR Trends που διεξήχθη στην Ελλάδα από τον Οκτώβριο 2023 έως τον Μάρτιο 2024, συμμετείχαν 585 στελέχη επιχειρήσεων, με το 38% αυτών να δραστηριοποιείται σε εθνικό, το 33% σε τοπικό και το 29% σε διεθνές επίπεδο, έχουν ως εξής:

  • Το 48% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η μεγαλύτερη πρόκληση για φέτος θα είναι το συνολικό κόστος απασχόλησης.
  • Δύσκολη για το 2024, χαρακτηρίζει το 46%, τη βελτίωση της παραγωγικότητας.
  • Το 67% πιστεύει ότι φέτος θα αυξηθεί ο όγκος πωλήσεων στην επιχείρησή τους. Μάλιστα, το 19% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι θα υπερβεί το 15% σε ετήσια βάση, η συγκεκριμένη αύξηση. Οι περισσότεροι πάντως (29%), εκτιμούν ότι η αύξηση θα είναι μικρότερη (4-6%).
  • Το 63% πιστεύει ότι οι μη ρεαλιστικές προσδοκίες για τους μισθούς, αποτελούν τη βασική αιτία που εμποδίζει την προσέλκυση ταλέντων στις επιχειρήσεις. Το 53% θεωρεί ότι οι υποψήφιοι εργαζόμενοι έχουν μηδενική ή περιορισμένη εργασιακή εμπειρία, στοιχείο που επίσης αποτελεί εμπόδιο για να προχωρήσει μια πρόσληψη.
  • Το 66% των ερωτηθέντων θεωρούν την προσέλκυση ταλέντων, ως τη μεγαλύτερη πρόκληση για την επιχείρησή τους.
  • Το 63% των επιχειρήσεων έχουν αποφασίσει να συμμετέχουν σε προγράμματα κατάρτισης και εκπαίδευσης.
  • Το 59% των επιχειρήσεων έχει επιλέξει να αυξήσεις του μισθούς για να διαχειριστεί την πρόκληση της έλλειψης ταλέντων. Το 72% των εταιριών δηλώνει την πρόθεση για αυξήσεις μισθών εντός των επόμενων 12 μηνών. Από αυτές, το 40% προτίθεται οι αυξήσεις αυτές να μην υπερβούν το 5%, ενώ μόλις το 1% των ερωτηθέντων απάντησε ότι οι αυξήσεις που θα δώσει, θα είναι υψηλότερες του 20%.
  • Το 65% θεωρεί ότι οι μισθοί που καταβάλλονται είναι ίδιοι με εκείνους των εταιριών που βρίσκονται σε ανταγωνισμό. Το 21% πιστεύει ότι η εταιρία τους καταβάλλει υψηλότερες μηνιαίες αποδοχές.
  • Το 53% δηλώνει ότι θα αυξήσει τον αριθμό των εργαζομένων. Βασικός λόγος των προσλήψεων που αναμένονται είναι σε ποσοστό 89% η επιχειρηματική ανάπτυξη και κατά 57% η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Το 30% των ερωτηθέντων απάντησε ότι θα πραγματοποιήσει αύξηση εργαζομένων επειδή διαπιστώνει ότι υπάρχει ανάγκη στην επιχείρησή του για άτομα με νέες δεξιότητες.
  • Σε ποσοστό 15% οι επιχειρήσεις παραδέχονται ότι είναι ανοιχτές 5-10 προσωρινές θέσεις εργασίας, ανά περίπτωση.
  • Σε ποσοστό 4% οι επιχειρήσεις δηλώνουν ότι παραμένουν διαθέσιμες 11-45 μόνιμες θέσεις εργασίας.
  • Οι περισσότερες προσλήψεις προγραμματίζονται να γίνουν στον τομέα ΙΤ/Τεχνολογία (53%) και στις πωλήσεις (43%).
  • Τις περισσότερες δυσκολίες εύρεσης εργαζομένων, οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν στους μηχανικούς (83%), στην τεχνολογία / ΙΤ (78%) και στην παραγωγή (57%).
  • Το 74% των εταιριών απάντησε ότι μέσω συστάσεων είναι η πιο συνηθισμένη μέθοδος εύρεσης εργαζομένων για νέες προσλήψεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αξιοποίηση της ΔΥΠΑ για να εντοπιστούν εργαζόμενοι που θα καλύψουν κενές θέσεις εργασίας, βρίσκεται μόλις στο 6%.
  • Οι περισσότερες από τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα (217), δήλωσαν ότι τα ελκυστικά πακέτα αποδοχών και παροχών που προσφέρουν, αποτελούν το πιο σημαντικό στοιχείο που προσελκύει εργαζόμενους. Άλλες 175 εταιρίες προέταξαν τις επαγγελματικές ευκαιρίες καριέρας και 161 το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον.
  • Σε επίπεδο παροχών, το 78% των επιχειρήσεων προσφέρει εκπαίδευση και το 58% δυνατότητα εργασίας από το σπίτι, εφαρμόζοντας ένα υβριδικό μοντέλο. Ειδικά ως προς τις οικονομικές παροχές, το 74% προσφέρει κινητό τηλέφωνο και ατομικά μπόνους απόδοσης και το 64% ιδιωτική ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Πολύ ψηλά βρίσκονται επίσης τα κουπόνια σίτισης / επιδότηση γεύματος (61%), καθώς και το εταιρικό αυτοκίνητο (52%).
  • Ο δείκτης κινητικότητας προσωπικού το 2023 παρέμεινε σε λογικά επίπεδα, καθώς το 70% των εταιριών ανέφερε ποσοστό αποχώρησης 1-15%. Ο σημαντικότερος λόγος αποχώρησης των εργαζομένων από μια εταιρία (64%) είναι η λήψη καλύτερης προσφοράς από άλλη εταιρία, σε επίπεδο μισθού και συνθηκών εργασίας. Επίσης, το 46% δηλώνει ότι αναζητά περισσότερες ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη σε άλλη εταιρία.
  • Σε σχέση με την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) το 38% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν έχει σχηματίσει γνώμη για την χρήση της. Το 25% δηλώνει ότι την υποστηρίζει και σχεδιάζει να την επεκτείνει και το 32% τονίζει ότι η χρήση της θα γίνει μόνο σε συγκεκριμένους τομείς.
  • Σε σχέση με την επίδραση στην αγορά εργασίας από την Τεχνητή Νοημοσύνη, το 51% θεωρεί ότι οι ανοιχτές θέσεις θα μείνουν ανέπαφες, αλλά το 34% πιστεύει ότι θα μειωθούν.
  • Το 55% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η ΑΙ θα αξιοποιηθεί στην τεχνολογία και το 36% στο μάρκετινγκ και στη διαφήμιση.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ