Στοχευμένη διαδικασία κατάρτισης ανέργων, στα πρότυπα του προγράμματος που εκπονήθηκε από κοινού με την Google, θα προωθήσει άμεσα ο ΟΑΕΔ. Η διοίκηση του Οργανισμού, έχει διαπιστώσει ότι τα προγράμματα κατάρτισης δεν φέρνουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, καθώς δεν δημιουργούν «την προστιθέμενη αξία» που χρειάζεται ώστε ο άνεργος να δημιουργήσει γερές βάσεις για να επιστρέψει μόνιμα στην αγορά εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχει προγραμματισμός ώστε να βελτιωθεί η κατάρτιση και να εστιάζει όσο γίνεται πιο πολύ στις πραγματικές ανάγκες του ανέργου, αλλά και των επιχειρήσεων, στη δεδομένη χρονική στιγμή.
Ήδη το πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στην Κοζάνη, με κατάρτιση 150 ανέργων στη συγκομιδή και επεξεργασία κρόκου, κινείται προς αυτή ακριβώς την κατεύθυνση: πρόγραμμα δηλαδή που θα απευθύνεται στις τοπικές κοινωνίες, αφού πρώτα θα έχουν αξιολογηθεί οι ανάγκες τους. Στην Κοζάνη για παράδειγμα, διαπιστώθηκε ανάγκη για εξειδίκευση σε ένα τομέα παραγωγής που αποτελεί την «αιχμή του δόρατος» για την περιοχή. Η Κοζάνη είναι διάσημη παγκοσμίως για τον κρόκο που παράγει. Τι πιο φυσιολογικό, λοιπόν, από το να υπάρξει κατάρτιση σε ανέργους της πόλης, πάνω σε αυτό ακριβώς το αντικείμενο!
Στις προθέσεις του ΟΑΕΔ είναι να υπάρξει ακόμα καλύτερη «ανάγνωση» των τοπικών αναγκών, ώστε να μπορούν τα προγράμματα κατάρτισης που θα εκπονούνται στο εξής, «να κουμπώνουν» με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. Έτσι, εκτιμάται ότι θα υπάρξει μεγαλύτερη απορροφητικότητα ανέργων στην αγορά εργασίας, στο άμεσο μέλλον…
Στο ίδιο μήκος κύματος θα υπάρξουν και νέες συνεργασίες του ΟΑΕΔ με ΑΕΙ όλης της χώρας. Σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη στήριξη της μαθητείας, ο Οργανισμός θα επιδιώξει να έρθει σε επαφή με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, έτσι ώστε να υπάρξει περαιτέρω αναβάθμιση των επιστημονικών συμβούλων του. Στο πλαίσιο αυτό προωθείται ήδη συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.