Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
6.5 C
Athens

Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας: Νέα υπηρεσία για να μειωθεί ο χρόνος έκδοσης των συντάξεων

Εντός της ημέρας έχει προγραμματίσει ο ΕΦΚΑ να θέσει σε λειτουργία το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας. Πρόκειται για άλλη μια πρωτοβουλία που στοχεύει να περιοριστούν οι χιλιάδες αιτήσεις απονομής σύνταξης που βρίσκονται σε αναμονή.

Βασική καινοτομία είναι η αποκλειστικά ηλεκτρονική, μέσω email, επικοινωνία του ασφαλισμένου – υποψήφιου συνταξιούχου, με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Φορέα, που έχουν αναλάβει την διεκπεραίωση της υπόθεσής του, για να πάρει την σύνταξη που δικαιούται.  Το μέτρο αφορά όμως, μόνο εκείνους τους συνταξιούχους που έχουν υποβάλλει με ηλεκτρονικό τρόπο την αίτηση συνταξιοδότησής τους.

Για την λειτουργία του Ψηφιακού Δωματίου, έχουν εκπαιδευτεί 600 εισηγητές του ΕΦΚΑ, αρμόδιοι για συνταξιοδοτικές υποθέσεις, οι οποίοι θα ενεργοποιήσουν αυτή την νέα μορφή επικοινωνίας με τους ασφαλισμένους. Ουσιαστικά, θα καταργηθούν, ή θα περιοριστούν σημαντικά, τρεις άλλες μορφές επικοινωνίας, καθώς διαπιστώθηκε ότι αποτελούσαν τροχοπέδη στην διαδικασία απονομής. Αυτές είναι:

  • Η αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου όπου ο e-ΕΦΚΑ ζητούσε επιπλέον έγγραφα για να προχωρήσει το αίτημα συνταξιοδότησης.
  • Η επίσκεψη του ασφαλισμένου στα τοπικά υποκαταστήματα για την προσκόμιση των απαραίτητων εγγράφων.
  • Η τηλεφωνική επικοινωνία για διευκρινίσεις και ερωτήματα, η οποία θα πραγματοποιείται μόνο κατ’ εξαίρεση και σε πολύ ειδικές περιπτώσεις.

Η σχετική παρουσίαση του Ψηφιακού Δωματίου Επικοινωνίας, πραγματοποιήθηκε χθες από σύσσωμη την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και του ΕΦΚΑ. Τονίστηκε ότι στόχος είναι να καταργηθούν χιλιάδες επισκέψεις στα υποκαταστήματα καθώς και ένας μεγάλος όγκος αλληλογραφίας μεταξύ εισηγητή και ασφαλισμένου. Παράλληλα, από τον Σεπτέμβριο, στο Ψηφιακό Δωμάτιο θα προστεθούν και οι 458 πιστοποιημένοι δικηγόροι και λογιστές. Όπως έγινε γνωστό, θα αποκτήσουν το δικαίωμα να αναλαμβάνουν περιπτώσεις ανακεφαλαίωσης ασφαλιστικού χρόνου και αναγνωρίσεων. Έτσι,  οι υποψήφιοι συνταξιούχοι θα μπορούν να απευθύνονται και εκεί, εάν το επιθυμούν, για τέτοιες εκκρεμότητες, που θεωρούνται κομβικής σημασίας για να επιταχυνθεί η απονομή της σύνταξης.

Αναλυτικά, με τη νέα υπηρεσία:

  • Όλη η επικοινωνία μεταξύ του εν αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξης του γίνεται αποκλειστικά ψηφιακά και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις δια τηλεφώνου. Η πλατφόρμα βασίζεται στη λογική της αμφίδρομης επικοινωνίας όπου επιτρέπει τόσο στον υπάλληλο όσο και στον ασφαλισμένο να ανταλλάσσουν στοιχεία και πληροφορίες και να θέτουν εκατέρωθεν ερωτήματα.
  • Ο υπάλληλος μπορεί να ζητήσει ηλεκτρονικά επιπλέον δικαιολογητικά από τον ασφαλισμένο και ο τελευταίος να ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή λαμβάνοντας μήνυμα στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο (e-mail). Ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει πλέον το 95% των e-mails των εν αναμονή συνταξιούχων. Στη συνέχεια μέσω της πλατφόρμας θα μπορεί να τα επισυνάπτει και να τα αποστέλλει ηλεκτρονικά στον e-ΕΦΚΑ με καταγεγραμμένη την ημέρα και ώρα αποστολής τους. Με αυτόν τον τρόπο καταργείται η ανάγκη μετάβασης στα υποκαταστήματα.
  • Παράλληλα, μέσα από την πλατφόρμα, ο ασφαλισμένος μπορεί να δει σε πραγματικό χρόνο την πορεία του αιτήματος συνταξιοδότησης του.
  • Η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιμη μέσα από την ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ (https://www.efka.gov.gr/el/psephiako-domatio-epikoinonias) και την ενιαία δικτυακή πύλη του δημοσίου www.Gov.gr.

Ο Υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης χαρακτήρισε το Ψηφιακό Δωμάτιο, «μια επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης του πολίτη από τον ΕΦΚΑ. Έρχεται να δημιουργήσει έναν νέο ψηφιακό και αξιόπιστο τρόπο αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ του εν αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου του ΕΦΚΑ που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξης του.

Ο υφυπουργός Εργασίας, Πάνος Τσακλόγλου,  εστίασε την τοποθέτησή του,  στο γεγονός ότι το Ψηφιακό Δωμάτιο «συνιστά ένα τεχνολογικό εργαλείο που παρέχει άμεση εξυπηρέτηση και μειώνει την γραφειοκρατία και την αδιαφάνεια».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ