Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
20.3 C
Athens

Τίτλος κτήσης: Ηλεκτρονική υπηρεσία βεβαίωσης απογραφής ασφαλισμένου

Σε ισχύ έθεσε ο ΕΦΚΑ μια νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, που παρέχει βεβαίωση απογραφής ασφαλισμένου, που αμείβεται με Τίτλο Κτήσης και αφορά όσους δηλώνουν Παραστατικά Παρεχόμενων Υπηρεσιών (ΠΠΥ) ή υποβάλλουν αντίγραφο της σύμβασής τους ηλεκτρονικά.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική εγκύκλιο, που εξέδωσε η Διεύθυνση Εισφορών του Φορέα, τα πρόσωπα που αμείβονται με ΠΠΥ (τίτλος κτήσης – πρώην απόδειξη επαγγελματικής δαπάνης), αποκτούν τη δυνατότητα να δηλώσουν ηλεκτρονικά την ιδιότητά τους. Επίσης, με τον τρόπο αυτό θα μπορούν να δηλώσουν και την ημερομηνία έναρξης αυτής της ιδιότητας, η οποία θα προκύπτει αφού ο ασφαλισμένος υποβάλλει σχετική υπεύθυνη δήλωση.

Προϋπόθεση για να ενεργοποιηθεί η συγκεκριμένη ηλεκτρονική υπηρεσία, είναι ο ασφαλισμένος να έχει ήδη απογραφεί στο Μητρώο του ΕΦΚΑ, με την ιδιότητα του «Αμειβόμενου με Παραστατικό Παρεχόμενων Υπηρεσιών», ανεξάρτητα εάν έχει απογραφεί ή όχι για άλλη δραστηριότητα – απασχόληση.

Η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία απευθύνεται σε όλους τους ασφαλισμένους αυτής της κατηγορίας που έχουν ήδη καταχωρηθεί στο σχετικό Μητρώο του Φορέα. Στον ιστότοπο του ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr)  έχει υλοποιηθεί η σχετική υπηρεσία με τον προφανή τίτλο «Βεβαίωση Απογραφής Ασφαλισμένου με Τίτλο Κτήσης». Ο χρήσης έχει δικαίωμα να εισαχθεί στην υπηρεσία, αξιοποιώντας τους κωδικούς taxisnet και τον ΑΜΚΑ που διαθέτει.

Ακολούθως για να προχωρήσει, αν χρειάζεται, η διαδικασία της απογραφής και για να εκδοθεί η σχετική βεβαίωση, πρέπει να γίνουν τα εξής δέκα βήματα από τον ενδιαφερόμενο:

  • Επιλέγει μέσω του ιστότοπου του e-ΕΦΚΑ (efka.qov.qr) τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους ασφαλισμένους.
  • Καταχωρεί τους κωδικούς taxisnet.
  • Πατώντας «ΕΙΣΟΔΟΣ» εμφανίζεται η οθόνη στην οποία ο ασφαλισμένος πληκτρολογεί τον ΑΜΚΑ.
  • Εμφανίζεται η οθόνη «Έκδοση Βεβαίωσης Απογραφής με Τίτλο Κτήσης» / Επιλέγει από το μενού «Έκδοση Βεβαίωσης Απογραφής».
  • Ανακατευθύνεται στην οθόνη όπου ο ΑΜΚΑ είναι προσυμπληρωμένος και επιλέγει «Νέα Αίτηση».
  • Εμφανίζεται η οθόνη με τα στοιχεία του ασφαλισμένου προσυμπληρωμένα και μη επεξεργάσιμα.
  • Στο πεδίο «Ιδιότητα» εμφανίζεται ο Τίτλος Κτήσης.
  • Συμπληρώνει το πεδίο «Ημ/νία Έναρξης Σύμβασης» μέσω του αναδυόμενου παραθύρου του ημερολογίου.
  • Δηλώνει υπεύθυνα την παροχή υπηρεσιών αμειβομένου με Παραστατικό Παρεχόμενων Υπηρεσιών πατώντας στο σχετικό checkbox.
  • Ολοκληρώνει την διαδικασία πατώντας το λειτουργικό πλήκτρο «Δήλωση».

Στη συνέχεια, εμφανίζεται επιβεβαιωτικό μήνυμα όπου αναφέρεται πως «Η διαδικασία εκτελέστηκε επιτυχώς. Για να εκδώσετε τη βεβαίωση απογραφής σας παρακαλούμε επισκεφθείτε τον παρακάτω σύνδεσμο / Βεβαίωση Απογραφής». Ο ασφαλισμένος αμέσως μετά, μπορεί να εκτυπώσει την βεβαίωση απογραφής μέσω του συνδέσμου που εμφανίζεται στην οθόνη. Εάν ο χρήστης θέλει σε δεύτερο χρόνο να αναζητήσει μια βεβαίωση απογραφής που έχει ήδη εκδοθεί, μπορεί να το πράξει χρησιμοποιώντας το λειτουργικό πλήκτρο «Αναζήτηση». Εκεί εμφανίζονται τα αποτελέσματα της αναζήτησης και πατάει το σχετικό Αριθμό της στήλης Α/Α για να μεταφερθεί στην εκδοθείσα βεβαίωση. Η όποια απαραίτητη επαλήθευση εγκυρότητας της βεβαίωσης απογραφής γίνεται στον σύνδεσμο: https://apps.e-efka.qov.qr/eCheckCerts/

Όπως τονίζεται στην σχετική εγκύκλιο,  εάν υπάρξει για οποιοδήποτε λόγο μη επιτυχημένη ολοκλήρωση της υπηρεσίας απογραφής, τότε ο ασφαλισμένος θα πρέπει να απευθυνθεί στην αρμόδια Τοπική Διεύθυνση e-ΕΦΚΑ του τόπου κατοικίας του, για να διορθωθεί από τους αρμόδιους υπαλλήλους, το όποιο πρόβλημα έχει ανακύψει.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ