Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
16.7 C
Athens

Ψηφιακή Κάρτα: Πρεμιέρα σε Τουρισμό και Εστίαση – Ποιοι τομείς μένουν εκτός

Εκτός πιλοτικής διαδικασίας επέκτασης της Ψηφιακής Κάρτας στον Τουρισμό και στην Εστίαση, παραμένουν οι τομείς των Μεταφορών και των Υπηρεσιών, που θα ενταχθούν από το νέο έτος στο σύστημα καταγραφής του χρόνου εργασίας. Στην Υπουργική Απόφαση που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, τονίστηκε η επέκταση σε δύο πολύ κομβικούς τομείς, με σχεδόν ένα εξάμηνο χρονικό ορίζοντα προσαρμογής των επιχειρήσεων. Τουρισμός (κύρια υπηρεσίες διαμονής) και Εστίαση υπολογίζεται ότι θα προσφέρουν τουλάχιστον άλλους 700.000 εργαζόμενους εντός Ψηφιακής Κάρτας. Η κανονική ένταξη των επιχειρήσεων στη διαδικασία, οριοθετήθηκε για την 1η Μαρτίου 2025. Με δεδομένο ότι βρισκόμαστε προς τη λήξη της τρέχουσας θερινής τουριστικής περιόδου, αποτελεί ζητούμενο η γρήγορη ένταξη των επιχειρήσεων του κλάδου στην καταγραφή των ωραρίων σε «πραγματικό χρόνο». Ο στόχος που έχει τεθεί είναι τα πάντα να λειτουργούν χωρίς εμπόδια, μέχρι την εκκίνηση της επόμενης τουριστικής περιόδου, την ερχόμενη Άνοιξη. Γι’ αυτό και πρέπει να αξιοποιηθεί επαρκώς το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου 2024 – Φεβρουαρίου 2025.

Κρίθηκε συνεπώς, σε αυτή τη φάση, πως δεν θα βοηθούσε αν ενταχθούν στην Ψηφιακή Κάρτα και οι μεταφορές με τις υπηρεσίες, που λειτουργούν υποστηρικτικά σε τουρισμό και σε εστίαση. Αντίθετα, κανονικά στη διαδικασία εντάσσονται ξενοδοχεία, καταλύματα, κάμπινγκ, χώροι εστίασης , καφενεία και εστιατόρια.

Υπηρεσιακοί παράγοντες με γνώση και εμπειρία πια, ως προς τη λειτουργία του νέου τρόπου καταγραφής των ωραρίων στον ιδιωτικό τομέα, εκτιμούν ότι είναι πολύ περισσότερα τα προβλήματα που θα πρέπει να επιλυθούν στο χώρο της εστίασης, συγκριτικά με εκείνον του τουρισμού. Θεωρητικά, τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας, θα είναι εκείνα που πιο εύκολα θα καταφέρουν να προσθέσουν στην καθημερινή τους λειτουργία και την χρήση της Ψηφιακής Κάρτας. «Στοίχημα» ωστόσο αποτελεί πώς θα ανταποκριθούν τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας. Γι’ αυτό και θεωρείται κομβικής σημασίας, να ενημερωθούν όσο γίνεται καλύτερα το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, για να μπορέσουν να ξεκινήσουν τη διαδικασία προσαρμογής τους, πριν βάλουν «λουκέτο» για τους χειμερινούς μήνες.

Στην εστίαση ωστόσο, το μοντέλο εργασίας είναι εντελώς διαφορετικό. Έχουν εντοπιστεί ολόκληρες περιοχές, όπου τα καταστήματα αυτής της κατηγορίας, αλλάζουν σημαντικά τον αριθμό των εργαζομένων τους, από βδομάδα σε βδομάδα, ή ακόμα και από μέρα σε μέρα! Μια προγραμματισμένη εκδήλωση (πχ γάμος ή βάφτιση), μπορεί να αυξήσει σημαντικά τους εργαζόμενους σε ένα τέτοιο κατάστημα εστίασης, αλλά για λίγες μόνο ώρες. Ο σωστός τρόπος καταγραφής αυτών των μεταβολών, ώστε να περιορίζονται τα λάθη, αλλά κυρίως οι περιπτώσεις εργασιακής εκμετάλλευσης, είναι κρίσιμος ώστε να πετύχει η Ψηφιακή Κάρτα στο συγκεκριμένο κλάδο. Η κατεύθυνση που έχει δοθεί από την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, είναι σαφώς να επιβάλλονται πρόστιμα, αλλά και να μην αδικούνται εργοδότες από τυχόν λάθη και παραλείψεις, λόγω μη έγκαιρης συμμόρφωσης με τις νέες συνθήκες.

Για το λόγο αυτό, ήδη αξιοποιείται η πολύτιμη εμπειρία που αποκτάται από την ένταξη τον Ιούλιο, των επιχειρήσεων σε λιανεμπόριο και σε βιομηχανία, στο μοντέλο της Ψηφιακής Κάρτας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ