Και το όνομα αυτού, «Κυψέλη». Αυτή είναι η κωδική ονομασία που δόθηκε στην πρωτοβουλία του υπουργείου Εργασίας για την αλλαγή του μοντέλου προσχολικής αγωγής για παιδιά έως 4 ετών. Ένα πρόγραμμα που αναρτήθηκε σε ανοιχτή δημόσια διαβούλευση (paidi.gov.gr) και αναμένει έως τις 14 Ιουλίου σχόλια και παρατηρήσεις, από εκπαιδευτικούς φορείς, αλλά και απλούς πολίτες.
Βασική παράμετρος του προγράμματος είναι η μάθηση να προέρχεται μέσα από το παιχνίδι. Μέσα από συγκεκριμένες παιδαγωγικές πρακτικές, προωθείται το ακόλουθο μεταρρύθμιστικό σχέδιο. Τα επιμέρους «σημεία» του νέου πλαισίου που οριοθετείται έχουν ως εξής:
*Ίδρυση Εθνικού Συμβουλίου Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης. Εκεί θα ορίζονται οι παιδαγωγικές πρακτικές.
* Αναγκαιότητα διαρκούς εκπαίδευσης των παιδαγωγών. Σχήμα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης που να ευθυγραμμίζει τους επαγγελματίες του χώρου με τις παγκόσμιες τάσεις στην προσχολική αγωγή.
*Καθιέρωση του μέντορα των παιδαγωγών. Εκπαιδευτικός που θα κατευθύνει τους υπόλοιπους.
*Παράταση ωραρίου λειτουργίας από τις 4 έως τις 6 το απόγευμα.
*Ίδρυση νέων βρεφονηπιακών σταθμών.
*Αλλαγή εσωτερικής διαρρύθμισης των σταθμών.
*Διασφάλιση εξωτερικών χώρων εκπαίδευσης.
* Διεπιστημονική συνέργεια με ειδικούς υγείας και ψυχικής υγείας και με θεραπευτές. Στόχος η έγκαιρη διάγνωση αναπτυξιακών ιδιαιτεροτήτων και ο σχεδιασμός πρώιμης παρέμβασης.
* Αναγκαιότητα συνεργασίας με τους γονείς. Διαρκής επιμόρφωση και υποστήριξή τους.
* Αλλαγές στην αναλογία παιδιών – παιδαγωγών, στο ωρολόγιο πρόγραμμα ανά ηλικιακή ομάδα και στο παιχνίδι σε εξωτερικούς χώρους.