Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024
21.6 C
Athens

Randstad – Τουρισμός: Αλλάζουν εργοδότη οι εργαζόμενοι για να αυξήσουν το μισθό τους

Σχεδόν έξι στους δέκα εργαζόμενους στον τουρισμό (59%) επιλέγουν να αλλάξουν δουλειά, ώστε να βρουν καλύτερες μηνιαίες αμοιβές ή να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας τους. Έρευνα της εταιρίας Randstad αναδεικνύει τα προβλήματα και τις ανάγκες του τουριστικού κλάδου στη χώρα, που θεωρείται η «βαριά βιομηχανία» της ελληνικής οικονομίας. Από τη μία πλευρά οι εργαζόμενοι, που θέλουν μεγαλύτερους μισθούς και από την άλλη οι εργοδότες, που κάνουν λόγο για «μη ρεαλιστικές μισθολογικές προσδοκίες». Πάντως, αρκετοί εξ αυτών έχουν εντοπίσει το μέγεθος του προβλήματος και εμφανίζονται πρόθυμοι να πραγματοποιήσουν αύξηση αποδοχών, ώστε να μην κινδυνεύσουν να βρεθούν με κενές θέσεις εργασίας που θα δυσκολεύονται να καλύψουν.

Πάντως,  τόσο οι εργαζόμενοι,  όσο και οι εργοδότες, δηλώνουν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι σε μια σειρά από εργασιακά ζητήματα, στον τομέα του τουρισμού. Οι εργαζόμενοι φαίνεται ότι  αναζητούν βελτίωση στην ποιότητα ζωής τους, μέσα από καλύτερες συνθήκες εργασίας. Οι εργοδότες, από την άλλη πλευρά, δηλώνουν ότι αναζητούν ταλέντο και εμπειρία από τους εργαζομένους.

Αναλυτικότερα, όπως προκύπτει από την έρευνα:

– Το 59% των εργαζομένων εγκαταλείπει την τρέχουσα θέση εργασίας του με σκοπό να λάβει υψηλότερες οικονομικές αποδοχές ή πιο ευνοϊκές συνθήκες εργασίας. Καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει ο αυξημένος φόρτος εργασίας (52%), αλλά και η επιθυμία αλλαγής επαγγελματικής πορείας (42%). Επιπλέον, η έλλειψη ταύτισης με την κουλτούρα της εταιρείας (39%) και η αναζήτηση μεγαλύτερης ευελιξίας στο ωράριο (30%) συμβάλλουν στην απόφαση των εργαζομένων να αποχωρήσουν από την τρέχουσα θέση εργασίας τους, αναδεικνύοντας την ανάγκη για βελτίωση της εργασιακής εμπειρίας και της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

– Για τις επιχειρήσεις, η περιορισμένη εργασιακή εμπειρία και οι εξειδικευμένες δεξιότητες αποτελούν σημαντικές προκλήσεις στη διαδικασία στελέχωσης. Το 82% των επιχειρήσεων στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων αναφέρει κυρίως τις μη ρεαλιστικές μισθολογικές προσδοκίες ως κυρίαρχο εμπόδιο και το 67% την έλλειψη κλαδικής εργασιακής  εμπειρίας.

– Η μεγαλύτερη πρόκληση για τις ελληνικές επιχειρήσεις στον τομέα του τουρισμού και των ξενοδοχείων παραμένει η διατήρηση της δέσμευσης και αφοσίωσης των εργαζομένων (65%), ενώ ακολουθεί η προσέλκυση ταλέντων (62%) και η εύρεση κατάλληλων ταλέντων από την εγχώρια αγορά εργασίας (57%).

-Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, οι επιχειρήσεις εστιάζουν στη βελτίωση των μισθών (81%), την προσφορά προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης (63%), καθώς και την αναζήτηση ταλέντων από τη διεθνή αγορά εργασίας (34%), παρέχοντας  παράλληλα εξατομικευμένα πακέτα παροχών (34%).

– Οι επιχειρήσεις στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων καταγράφουν θετική αναπτυξιακή πορεία, όπως αποδεικνύεται από τα πλάνα προσλήψεων για το 2024, με το 21% των ερωτηθέντων να προσβλέπουν σε αύξηση του αριθμού εργαζομένων. Το 77% των επιχειρήσεων πρόκειται να  προχωρήσει σε προσλήψεις λόγω της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, το 73% λόγω της επιχειρηματικής ανάπτυξης, ενώ το 32% επενδύει στην ενίσχυση του εργατικού δυναμικού για την κάλυψη αναγκών σε σύγχρονες δεξιότητες. Όσον αφορά τα μελλοντικά σχέδια των επιχειρήσεων, το 71% προβλέπει σταθερότητα στον αριθμό των εργαζομένων, ενώ μόνο το 3% εξετάζει ενδεχόμενες μειώσεις.

–  Στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων, το 76% σχεδιάζει να αυξήσει τα μισθολογικά επίπεδα των εργαζομένων του, το 20% θα διατηρήσει τους μισθούς στα ίδια επίπεδα, ενώ καμία από τις ερωτηθείσες εταιρείες δεν σχεδιάζει μείωση μισθών.
Στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν και να προσελκύσουν ταλέντα, οι εταιρείες στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων εστιάζουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα (78%), τις επιπρόσθετες παροχές, πέρα από το μισθό (37%) και τη γονική άδεια με αποδοχές (30%). Αναφορικά με τις οικονομικές παροχές, οι επιχειρήσεις προσφέρουν, ανάμεσα σε πολλές άλλες, κατά κύριο λόγο κινητό τηλέφωνο, μπόνους απόδοσης, καθώς και επισιτιστικά κουπόνια.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ