ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – 26/4/2021
Επιστολή προς Υπουργό Εργασίας
Αθήνα 20/4/2021
Προς: Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
κ. Κωστή Χατζηδάκη
Μη εφαρμογή του νόμου 4387/16 με αποτέλεσμα να είναι
ΛΑΘΟΣ Ο ΕΠΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΕ 600.000 ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ με 576.000.000 ευρώ
χρωστούμενα σε συνταξιούχους
Σε συνέχεια των επιστολών μας προς τους πρώην υπουργούς Εργασίας κα Ε. Αχτσιόγλου, κ. Ι. Βρούτση και εσας για άλλη μια φορά ενημερώνουμε για το τεράστιο θέμα του επανυπολογισμού των κύριων συντάξεων.
Μιλάμε φυσικά για τον επανυπολογισμό του 4387/2016 με ισχύ από 1/1/2019 <<επανυπολογισμός κύριων συντάξεων>>.
Μετά από μελέτες και διαπιστώσεις του Δικτύου σας ενημερώνουμε ότι σε διάφορες κατηγορίες συνταξιούχων που ανέρχονται περίπου σε 600.000, κατά τους υπολογισμούς μας δεν έχουν ληφθεί υπόψιν τα παρακάτω για τον επανυπολογισμό:
Α) Δεν έχουν υπολογιστεί στην ανταποδοτικότητα η προσαύξηση των ασφαλίστρων πάνω από 20% .
Β) Δεν εχουν υπολογιστεί τα βαρέα και υπερβαρέα ένσημα.
Γ) Παράλληλη ασφάλιση. Δεν έχει υπολογιστεί η παράλληλη ασφάλιση όσων δεν είχε συμπεριληφθεί στον υπολογισμό της σύνταξής τους πριν το νόμο Κατρούγκαλου, ενώ ο νόμος 4387/2016 την συμπεριλαμβάνει ως προς τον επανυπολογισμό.
Δ) Συντάξεις χηρείας και αναπηρίας.
Στις παραπάνω περιπτώσεις όμως, έχουν κρατηθεί εισφορές.
Κύριε Υπουργέ,
Προχωράτε στον δεύτερο επανυπολογισμό των συντάξεων πριν από τον νόμο Κατρούγκαλου, σύμφωνα με τον νόμο Βρούτση.
Αν προχωρήσετε το αποτέλεσμα θα είναι εικονικό, λόγω των τεράστιων παραλείψεων στην εφαρμογή του 4387/16!
Ζητάμε άμεσα να διορθωθεί ο επανυπολογισμός σε περίπου 600.000 συνταξιούχους, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα.
Ακολουθούν ενδεικτικά σχετικά παραδείγματα στα οποία εφαρμόσαμε τον νόμο 4387/16.
Τα στοιχεία προέρχονται από μέλη μας και είναι στη διάθεση σας, αν χρειαστούν.
Παράδειγμα 1
Επανυπολογισμός Κύριας Σύνταξης από 1/1/2019 με σωστή εφαρμογή του ν. 4387 |
Μη εφαρμογή ν. 4387 (υπολογισμός e-ΕΦΚΑ- ενημερωτικό σημείωμα) |
|||
Σύνολο Ημερών Ασφάλισης Κ.Σ. | 11.068
|
Σύνολο Ημερών Ασφάλισης Κ.Σ. | 11.068
|
|
Έτη Ασφάλ. Κύριας Σύνταξης
|
36,89
|
Έτη Ασφάλ. Κύριας Σύνταξης
|
36,89
|
|
Συντελεστής αναπλήρωσης
|
68,30%
|
Συντελεστής αναπλήρωσης
|
37,00%
|
|
Συντάξιμος μισθός (χωρίς αποδοχές Δώρων & Επιδ. Αδ.) |
2.373,50
|
Συντάξιμος μισθός (χωρίς αποδοχές Δώρων & Επιδ. Αδ.) |
2.373,50
|
|
Εθνική Σύνταξη
|
384,00
|
Εθνική Σύνταξη
|
384,00
|
|
Ανταποδοτική Σύνταξη
|
1.621,15
|
Ανταποδοτική Σύνταξη
|
1.262,20
|
|
Σύνολο
|
2.005,15
|
Σύνολο
|
1.262,20
|
|
Εισφορά ασθενείας
|
120,31
|
Εισφορά ασθενείας
|
75,73
|
|
Προσωπική διαφορά
|
-610,81
|
Προσωπική διαφορά
|
87,56
|
|
Καταβαλλόμενη από 1/1/2019
|
1.396,19
|
Καταβαλλόμενη από 1/1/2019
|
1.274,03
|
Προσωπική διαφορά Νόμου Βρούτση με σωστή εφαρμογή | -722,32 €
|
Προσωπική διαφορά Νόμου Βρούτση με λάθος εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου |
-24,66 €
|
Παράδειγμα 2
Επανυπολογισμός Κύριας Σύνταξης από 1/1/2019 με σωστή εφαρμογή του ν. 4387 |
Μη εφαρμογή ν. 4387 (υπολογισμός e-ΕΦΚΑ- ενημερωτικό σημείωμα) |
|||
Σύνολο Ημερών Ασφάλισης Κ.Σ.
|
10.779
|
Σύνολο Ημερών Ασφάλισης Κ.Σ. | 10.779
|
|
Έτη Ασφάλ. Κύριας Σύνταξης
|
35,93
|
Έτη Ασφάλ. Κύριας Σύνταξης
|
35,93
|
|
Συντελεστής αναπλήρωσης
|
44,99%
|
Συντελεστής αναπλήρωσης
|
35,29%
|
|
Συντάξιμος μισθός (χωρίς αποδοχές Δώρων & Επιδ. Αδ.) |
2.373,50
|
Συντάξιμος μισθός (χωρίς αποδοχές Δώρων & Επιδ. Αδ.) |
2.373,50
|
|
Εθνική Σύνταξη
|
384,00
|
Εθνική Σύνταξη
|
384,00
|
|
Ανταποδοτική Σύνταξη
|
1.067,84
|
Ανταποδοτική Σύνταξη
|
837,61
|
|
Σύνολο
|
1.451,84
|
Σύνολο
|
1.221,61
|
|
Εισφορά ασθενείας
|
87,11
|
Εισφορά ασθενείας
|
73,30
|
|
Προσωπική διαφορά
|
-9,80
|
Προσωπική διαφορά
|
206,62
|
|
Καταβαλλόμενη από 1/1/2019
|
1.356,89
|
Καταβαλλόμενη από 1/1/2019
|
1.354,93
|
Προσωπική διαφορά Νόμου Βρούτση με σωστή εφαρμογή | -131,39 €
|
Προσωπική διαφορά Νόμου Βρούτση με λάθος εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου |
85,03 €
|
ΠΙΝΑΚΑΣ: Ανάλυση των ποσών που προκύπτουν ως οφειλή προς τους συνταξιούχους
μέσα στην 5ετία από 1/1/2019
Μέχρι σήμερα μας χρωστάνε 278.400.000€. Άλλη μία τρύπα στον προϋπολογισμό που δεν έχει προβλεφθεί.
*Ο μέσος όρος των 80€ μηνιαίως, προκύπτει από την μελέτη μας
|
Η απόφαση του ΣτΕ (1891/2019) δεν προκαθόριζε έτη Πολλά χρόνια είναι και τα 29, και τα 28, και τα 27…… Η άποψή μας σε αυτό το θέμα είναι ότι θα έπρεπε από τα 20 χρόνια και μετά να υπάρχει αναλογική αύξηση στο ανταποδοτικό κομμάτι της σύνταξης, την στιγμή που η εθνική σύνταξη (384 ευρώ) δίνεται σε όσους έχουν 20 χρόνια ασφάλισης και πλέον. Διαφωνούμε και ως προς τον νόμο της κυβέρνησης να θεωρήσει ότι ο δεύτερος επανυπολογισμός πρέπει να αρχίσει από εκείνους που έχουν 30 χρόνια ασφάλισης έως και 43, αφήνοντας αδικημένους και εκείνους που έχουν πάνω από 43 χρόνια ασφάλισης. Δεν είναι δυνατόν κάποιος που έχει 45 χρόνια ή 50 χρόνια ασφάλισης να έχουν την ανταποδοτικότητα των 43 χρόνων. Αυτό κ. Υπουργέ θα ήταν και αποτελεσματικό αλλά και σύμφωνο με τους κανόνες Δικαίου.
- Εάν δεν εφαρμοστεί σωστά ο νόμος 4387/16 δεν θα μπορεί να γίνει σωστά ούτε ο επανυπολογισμός του νόμου 4670/19.
- Επίσης με την μη εφαρμογή του νόμου 4387/16, ήδη έχουμε χάσει μέχρι και τον 5/2021, 400.000€.
Κύριε Υπουργέ, ζητάμε άμεσα να εφαρμόσετε σωστά τον νόμο 4387/16, όπως υποχρεούστε να εφαρμόζετε τους νόμους.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Η Γ.Γραμματέας
Ν. Χατζόπουλος Π. Μουρίκη