Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
19 C
Athens

Οι 8 παρεμβάσεις για την «επόμενη μέρα» στον ΕΦΚΑ – Πώς θα βελτιωθεί η απονομή των συντάξεων

Οι δυσλειτουργίες του ΕΦΚΑ είναι ορατές «δια γυμνού οφθαλμού». Οι χιλιάδες συναλλασσόμενοι στο υπερ-ταμείο κύριας και επικουρικής ασφάλισης το διαπιστώνουν αυτό καθημερινά. Οι αλλαγές που προγραμματίζει το υπουργείο Εργασίας, στοχεύουν στο να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί.

Η πιο «κομβική» από τις παρεμβάσεις που ετοιμάζονται αφορά το σχέδιο νόμου που πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ. Αν και στο υπουργείο Εργασίας επιμένουν ότι δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης, όλο και πιο πολύ διαρρέουν πληροφορίες περί παρεμβάσεων  ακόμα και στο πεδίο της διοίκησης του Φορέα. Η «μεγάλη εικόνα» πάντως, εμπεριέχει ρυθμίσεις που επικεντρώνονται στον δραστικό περιορισμό της γραφειοκρατίας, αλλά και στον έλεγχο όσων υπαλλήλων ασκούν πλημμελώς τα καθήκοντα τους.

Βασική παράμετρος των όποιων παρεμβάσεων είναι να υπάρξει (επιτέλους) ουσιαστικό αποτέλεσμα στον περιορισμό των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης, εντός του α’ εξαμήνου του νέου έτους. Ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί δεκάδες χιλιάδες «εν δυνάμει» συνταξιούχους, οι οποίοι μάταια περιμένουν επί σειρά μηνών ή, ακόμα χειρότερα ετών, για να λάβουν τη σύνταξή τους.

Την ίδια στιγμή όμως, «τρέχουν» άλλα επτά μέτρα-παρεμβάσεις που εκτιμάται ότι  μπορούν να δώσουν «ανάσα» στον ΕΦΚΑ. Αυτά είναι τα εξής:

Πύργος Ελέγχου: Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό σύστημα, όπου θα διαπιστώνεται σε πραγματικό χρόνο η πορεία των αιτημάτων συνταξιοδότησης. Εκεί, θα γίνεται και ο έλεγχος της αποτελεσματικότητας των εργαζόμενων του Φορέα, που έχουν επιφορτιστεί με αυτή την πολύ κρίσιμη αρμοδιότητα, της απονομής των συντάξεων.

Ιδιώτες δικηγόροι και λογιστές: Εντός Νοεμβρίου,  αναμένεται η ένταξη 1.200 δικηγόρων και λογιστών στο σύστημα,  σε μια προσπάθεια να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση της διαδικασία απονομής των εκκρεμών συντάξεων.

Τηλεφωνικό κέντρο (1555): Η βελτίωση του συγκεκριμένου τηλεφωνικού κέντρου αποτελεί «κρίσιμο μέγεθος» αποσυμφόρησης των υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ, έτσι ώστε να μπορέσουν να επικεντρωθούν στο μεγάλο ζήτημα της απονομής των συντάξεων.

Ηλεκτρονικές υπηρεσίες: Με δεδομένο ότι πλέον υπερβαίνουν τις 50, ο στόχος που έχει τεθεί είναι η περαιτέρω αύξησή τους.

ΚΕΠ: Στον ΕΦΚΑ επιδιώκουν την ενίσχυση της συνεργασίας με τα ΚΕΠ, έτσι ώστε να περιοριστεί το «τέρας» της γραφειοκρατίας.

MyEFKAlive: Μετά τα πρώτα θετικά δείγματα,  ο στόχος που έχει  τεθεί είναι να καλυφθεί από την εν λόγω υπηρεσία το σύνολο της επικράτειας,  εντός του επόμενου έτους. Το MyEfka LIVE, επιτρέπει σε έναν ασφαλισμένο να εξυπηρετηθεί μέσω βιντεοκλήσης από τον ΕΦΚΑ. Σε αυτή τη φάση λειτουργεί για τα νησιά των Κυκλάδων και τα Δωδεκάνησα και επεκτείνεται σε Ιόνιο και ανατολικό Αιγαίο.

Ψηφιακός εκσυγχρονισμός: Πρόκειται για μια προσπάθεια που έχει ήδη ξεκινήσει και αφορά στην πλήρη διασύνδεση των αρχείων του Φορέα, από διεύθυνση σε διεύθυνση και από Ταμείο σε Ταμείο. Επίσης, περιλαμβάνει την βελτίωση του συστήματος ΑΤΛΑΣ, αλλά και την ολοκλήρωση του πληροφοριακού συστήματος.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ