Με πολύ αργή ταχύτητα προωθείται στην Ελλάδα η κατάρτιση, μέσω της αξιοποίησης εργαζόμενων στην τεχνολογία πληροφοριών. Το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ, παρουσίασε έρευνα της Metron Analysis, από την οποία προκύπτει ότι η συμμετοχή ενηλίκων σε προγράμματα κατάρτισης, βρίσκεται μόλις στο 4% στην Ελλάδα, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο 15% .
Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα είναι μόλις 25η με 12% στις επιχειρήσεις που υλοποίησαν το 2020 προγράμματα κατάρτισης για τον εμπλουτισμό των γνώσεων του προσωπικού τους.
Το επίπεδο των εργαζόμενων στη χώρα, στον τομέα των ψηφιακών δεξιοτήτων είναι υψηλό, όμως περιορισμένη είναι η απορροφητικότητά τους, καθώς η ανεργία βρίσκεται στο 20,3% για όσους έχουν εκπαιδευτεί στον τομέα της τεχνολογίας πληροφοριών.
Παρά το γεγονός ότι το 2020, οι ενήλικες που πραγματοποίησαν μέσω διαδικτύου κάποιο πρόγραμμα εκμάθησης, στην Ελλάδα έφθασαν το 12%, καταγράφοντας αύξηση 50% μέσα σε ένα έτος, η χώρα παραμένει σε πολύ χαμηλή θέση (24η σε 27 χώρες) στη σειρά κατάταξης.
Πάντως, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι όσο οι εργαζόμενοι κάνουν χρήση της τηλεργασίας, τόσο αυξάνεται η επιθυμία τους για την παρακολούθηση προγραμμάτων δια βίου εκπαίδευσης (41%).
Επίσης διαπιστώνεται αισθητά μεγαλύτερη συμμετοχή των απασχολούμενων σε προγράμματα εκμάθησης (16% το 2020, από 11% το 2019), συγκριτικά με τους ανέργους (9% το 2020, από 5% το 2019).
Ο κυριότερος λόγος μη συμμετοχής σε τέτοιου είδους πρόγραμμα (39%) είναι η έλλειψη χρόνου, οι επαγγελματικές και οι οικογενειακές υποχρεώσεις.
Υπάρχει όμως και ένα 48% των ερωτηθέντων που δηλώνει ότι διαθέτει ήδη αντίστοιχες ή και καλύτερες ψηφιακές δεξιότητες, από αυτές που προτείνονται στο πλαίσιο του προγράμματος.
Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι αυξάνεται στην Ελλάδα η χρήση του διαδικτύου.
Με έτος αναφοράς το 2020, το 84% των ατόμων ηλικίας 25 – 64 ετών δήλωσε ότι έκανε χρήση του διαδικτύου, ποσοστό που προσεγγίζει το 91% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος.