Με σοβαρά προβλήματα, δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις, πραγματοποιούνται οι συναλλαγές των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων με τον e-ΕΦΚΑ! Το υπερταμείο κύριας και επικουρικής ασφάλισης εμφανίζεται με «πήλινα πόδια», την πιο κρίσιμη στιγμή, σε περίοδο πανδημίας.
Η υποχρεωτική τηλεργασία που έχει επιλεχθεί ως μέτρο για τον περιορισμό της διασποράς, αλλά και οι άδειες ειδικού σκοπού που εφαρμόζονται κατά κόρον, έχουν φέρει στην επιφάνεια όλες τις δυσλειτουργίες του συστήματος.
Βέβαια, έτσι και αλλιώς ήταν δύσκολη η τηλεφωνική εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων. Τον τελευταίο μήνα όμως η κατάσταση έχει γίνει σαφώς πιο δύσκολη. Το γεγονός της αδυναμίας εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων, μέσω τηλεφώνου, είναι πλέον σύνηθες. Τα τηλέφωνα ή δεν απαντούν ή είναι μόνιμα απασχολημένα. Πρόβλημα δημιουργείται και από τις συνεχείς αλλαγές στις ημερομηνίες πληρωμών. Ειδικά για τον τομέα των εισφορών των μη μισθωτών, αποτελεί «σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες», η προσπάθεια να επιτευχθεί η εμπρόθεσμη καταβολή μιας δόσης!
Τα προβλήματα επιτείνονται ακόμα περισσότερο και από τις καταβολές αναδρομικών ποσών, σε εφαρμογή παλαιότερων δικαστικών αποφάσεων. Τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί και σε αυτή τη διαδικασία είναι πάρα πολλά, με τους συνταξιούχους να είναι δυσαρεστημένοι. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και αυτή η «πολυδιαφημισμένη» πλατφόρμα υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων για κληρονόμους-δικαιούχους αναδρομικών, λειτουργεί με πολλά προβλήματα. Αρκετοί είναι εκείνοι οι κληρονόμοι που δεν μπορούν να υποβάλλουν αίτηση και την ίδια στιγμή, αδυνατούν να επικοινωνήσουν «δια ζώσης» με τις υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ για να λύσουν το πρόβλημά τους…
Την ίδια στιγμή, εμπλοκή έχει παρατηρηθεί και στην καταβολή συντάξεων ή επιδομάτων σε άτομα με αναπηρία. Τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας, έτσι και αλλιώς υπολειτουργούσαν και τώρα, ελέω πανδημίας, έχει τεθεί σε αναστολή η λειτουργία τους. Μόλις προ ημερών με ειδική τροπολογία σε νόμο του υπουργείου Εργασίας, δόθηκε η δυνατότητα παράτασης στην καταβολή των αναπηρικών επιδομάτων. Είχε προηγηθεί όμως, πολύμηνη ταλαιπωρία των δικαιούχων. Σε όλα τα παραπάνω φυσικά, είναι «μόνιμο πρόβλημα» η αδυναμία τηλεφωνικής επικοινωνίας με τις αρμόδιες υπηρεσίες. Μια διαδικασία που είναι απαραίτητη, όταν αναφερόμαστε σε άτομα με αναπηρίες!
Ανάλογα προβλήματα έχουν εντοπιστεί και με τη λειτουργία του «πολύπαθου» συστήματος Εργάνη. Ενός συστήματος που έχει αναλάβει πολύ περισσότερες ευθύνες από αυτές που του αναλογούν, ελέω πανδημίας. Τα λογιστήρια των επιχειρήσεων έχουν περιέλθει σε απόγνωση, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις αναγκάζονται να λειτουργήσουν στη βάση των… εξαγγελιών του εκάστοτε υπουργού και όχι σε επίσημες αποφάσεις. Σε όλα τα παραπάνω, έρχεται να προστεθεί και η… πρακτικά αδύναμη επικοινωνία με τους υπεύθυνους του συστήματος, γεγονός που επιτείνει την ταλαιπωρία.