Τεράστιο πρόβλημα επικοινωνίας με τις υπηρεσίες του δημοσίου, αλλά ειδικά με τον e-ΕΦΚΑ και τις εφορίες, αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Οι υπηρεσίες του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας, γίνονται αποδέκτες δεκάδων καταγγελιών καθημερινά.
Στο σύνολό τους οι καταγγελίες των μελών του ΒΕΑ κάνουν λόγο για πλήρη αδυναμία επικοινωνίας – μέσω τηλεφώνου – με τις υπηρεσίες του δημοσίου και ιδιαίτερα με την Εφορία και τον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.
Το πρόβλημα είναι ακόμη μεγαλύτερο με τον e-ΕΦΚΑ, καθώς η επικοινωνία μέσω του τετραψήφιου αριθμού, αλλά και των υπόλοιπων διαθέσιμων τηλεφώνων, είναι σχεδόν μηδενική.
Τα προβλήματα στην επικοινωνία των συναλλασσόμενων πολιτών, ασφαλισμένων, συνταξιούχων αλλά και επιχειρηματιών με τις υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ έχουν πολλαπλασιαστεί λόγω της υποχρεωτικής τηλεργασίας, αλλά και της χρήσης αδειών ειδικού σκοπού.
Δυστυχώς, τις περισσότερες φορές, η ιδιαιτερότητα των προβλημάτων των φορολογούμενων και των ασφαλισμένων είναι τέτοια που είναι απαραίτητο να προηγηθεί συνεννόηση με αρμόδιο υπάλληλο για τον καθορισμό «ραντεβού».
Οι καταγγελίες Μελών του Β.Ε.Α., μιλούν για διαρκώς κατειλημμένα τηλέφωνα, ή άλλα που δεν απαντούν ποτέ, πάντα εντός του ωραρίου των υπηρεσιών. Έτσι, πολλοί αναγκάζονται να μεταβούν αυτοπροσώπως στην υπηρεσία που χρειάζονται χωρίς δυστυχώς να εξυπηρετηθούν καθώς δεν έχουν ραντεβού.
Ακόμη καταγράφονται καταγγελίες ασφαλισμένων και ελεύθερων επαγγελματιών, σε ότι έχει να κάνει με τα πρόσφατα ειδοποιητήρια του e-ΕΦΚΑ, όπου υπήρξαν χρεώσεις μικροποσών για τους εκπρόθεσμη πληρωμή των εισφορών του 2020, παρότι όλες οι μηνιαίες εισφορές, έχουν καταβληθεί εντός των προθεσμιών. Οι ασφαλισμένοι αναζητούν κάποιο αρμόδιο υπάλληλο, για να λάβουν απαντήσεις σε ό,τι αφορά στους κατάλληλους χειρισμούς, προκειμένου να μην επιβαρυνθούν με προσαυξήσεις, με την επικοινωνία ωστόσο με κάποιο υπεύθυνο είναι αδύνατη.
Η διοίκηση του Β.Ε.Α. ζητά την άμεση παρέμβαση των αρμόδιων υπουργείων και επισημαίνει ότι «το τελευταίο που χρειάζονται σήμερα οι επιχειρηματίες, εν μέσω της παρατεταμένης κρίσης, είναι η ταλαιπωρία στην ρύθμιση των φορολογικών και ασφαλιστικών τους υποθέσεων. Ας φροντίσουν οι υπεύθυνοι να εξασφαλίσουν τουλάχιστον την στοιχειώδη εξυπηρέτηση όλων των πολιτών».