Προσπάθεια εξαπάτησης δεκάδων ασφαλισμένων, που έλαβαν e-mail ότι δήθεν έχουν πιστωτικό υπόλοιπο προς τον ΕΦΚΑ και μπορούσαν να το καρπωθούν, κατήγγειλε η Διοίκηση του Φορέα.
Πιο συγκεκριμένα, το συμβάν εντοπίστηκε μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 1555, καθώς πραγματοποιήθηκε πλήθος κλήσεων από πολίτες, οι οποίοι ανέφεραν ότι έχουν λάβει το σχετικό μήνυμα στην ηλεκτρονική αλληλογραφία τους. Μάλιστα, τους ζητήθηκε για να λάβουν το εν λόγω πιστωτικό υπόλοιπο, ότι έπρεπε να καταθέσουν σε υποδεικνυόμενο κωδικό πληρωμής (RF) ένα χρηματικό ποσό. Μετά την κατάθεση, επρόκειτο να λάβουν τα οφειλόμενα.
Η Διοίκηση του ΕΦΚΑ ξεκαθάρισε προς τους ασφαλισμένους ότι σε καμία περίπτωση αυτή η επικοινωνία δεν είναι αληθινή και δεν προέρχεται από τον Φορέα. Μάλιστα, τονίστηκε προς τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί όταν λαμβάνουν παραπλανητικά μηνύματα ή τηλεφωνήματα. Επισημάνθηκε ότι δεν πρέπει να επιλέγουν τους προτεινόμενους συνδέσμους (links), να μην καταχωρούν και να μην στέλνουν προσωπικά δεδομένα και προσωπικά στοιχεία, όπως κωδικούς πρόσβασης, αριθμούς καρτών και να μην πραγματοποιούν καμία σχετική συναλλαγή.
Επισημαίνεται ότι η πρόσβαση στον e-ΕΦΚΑ θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνον μέσω του επίσημου ιστότοπου (www.efka.gov.gr) ή μέσω της επίσημης εφαρμογής στο κινητό και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πραγματοποιείται μέσω συνδέσμων από κάποιο SMS μήνυμα ή e-mail που έλαβε ο ασφαλισμένος.
Υπενθυμίζεται ότι περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών, υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr), στην ενότητα «Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές», ενώ επιπλέον πληροφορίες και συμβουλές για περιστατικά ηλεκτρονικών απατών υπάρχουν στην ιστοσελίδα της διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος www.cyberalert.gr .