Σαρωτικές αλλαγές στον τρόπο Πιστοποίησης της Αναπηρίας, προωθεί για το φθινόπωρο το υπουργείο Εργασίας. Στόχος είναι η διαδικασία που πραγματοποιείται μέσω των ΚΕΠΑ να γίνεται κύρια με ηλεκτρονικό τρόπο. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία η Ενιαία Ηλεκτρονική Αίτηση και η Ενιαία Ιατρική Γνωμάτευση.
Παράλληλα καταργείται και η διακίνηση με φυσικό τρόπο του Ιατρικού Εισηγητικού Φακέλου. Συγκεκριμένα, ο φάκελος θα καταρτίζεται πλέον ηλεκτρονικά από τον θεράποντα ιατρό και στη συνέχεια, αφού εξεταστεί ο πολίτης από την αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή του ΚΕΠΑ, θα εκδίδεται η γνωμάτευση την οποία ο πολίτης θα βρίσκει στη θυρίδα του σε ηλεκτρονική μορφή.
Στόχος είναι στο εξής οι ασφαλισμένοι να χρειάζεται να επισκεφθούν μια μόνο φορά τα ΚΕΠΑ, την ημέρα της εξέτασης τους. Έτσι, εκτιμάται ότι θα μπει τέλος στην ταλαιπωρία των Ατόμων με Αναπηρία και της υποχρέωσης να παρίστανται αυτοπροσώπως για να υποβάλλουν αίτημα πιστοποίησης αναπηρίας.
Ταυτόχρονα, αποσυνδέεται η πιστοποίηση αναπηρίας από την παροχή (πχ. επιδόματος ασθενείας, σύνταξη αναπηρίας κλπ). Με τη νέα διαδικασία πρώτα θα πιστοποιείται η αναπηρία και στη συνέχεια θα αιτείται ο πολίτης την όποια παροχή επιθυμεί. Η αναπηρία θα πιστοποιείται με την έκδοση της Ενιαίας Ιατρικής Γνωμάτευσης, η οποία θα είναι σε ψηφιακή μορφή.
Όλα αυτά αναδείχτηκαν χθες κατά την παρουσίαση του νέου Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας στην Θεσσαλονίκη, που έγινε παρουσία του Υπουργού Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη και του διοικητή του ΕΦΚΑ, Παναγιώτη Δουφεξή. Το ΚΕΠΑ Θεσσαλονίκης καλύπτει όλο τον νομό και δυνητικά το σύνολο του τοπικού πληθυσμού (1.150.000 κάτοικοι).