Κυριακή, 26 Ιουνίου, 2022
33.2 C
Athens

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Πότε μπαίνει σε Τράπεζες και supermarket – Όλο το χρονοδιάγραμμα

Η 1η Ιουλίου ορίστηκε ως «ημερομηνία – σταθμός» για την έναρξη λειτουργίας της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Τότε αναμένεται να ενεργοποιηθεί το εν λόγω μέτρο, αρχικά μόνο σε τράπεζες και supermarket με πάνω από 250 εργαζόμενους. Ένα μήνα νωρίτερα, την 1η Ιουνίου, θα τεθεί σε εφαρμογή το ΕΡΓΑΝΗ II, δηλαδή ένα νέο σύστημα, στο οποίο το σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας θα πρέπει να υποβάλλουν συγκεκριμένα στοιχεία, που αφορούν το προσωπικό τους, αλλά και τον χρόνο εργασίας τους.

Με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, προβλέπεται η καθημερινή και άμεση (σε πραγματικό χρόνο) κοινοποίηση στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ της έναρξης και λήξης εργασίας για κάθε εργαζόμενο. Αυτή η υποχρέωση θα ισχύει εφεξής, τόσο για το συμβατικό ωράριο εργασίας όσο και για τις υπερωρίες. Σε πρώτη φάση οι τράπεζες και τα supermarket θα ενταχθούν στο σύστημα την 1η Ιουλίου. Η απογραφή που ξεκινάει την 1η Ιουνίου για όλους, θα ολοκληρωθεί την 1η Νοεμβρίου και στη συνέχεια θα γνωστοποιηθεί ο χρόνος ένταξης και των υπόλοιπων κλάδων στην διαδικασία.

Πιο αναλυτικά:

Μέσα από το νέο σύστημα καταγραφής της Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας (Εργάνη ΙΙ), ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο:

  • Γενικά στοιχεία που αφορούν την Σχέση Εργασίας ως προς το Χρόνο Εργασίας
  • Ωράριο Απασχόλησης, σε δύο βασικές κατηγορίες:
    • Σταθερό Εβδομαδιαίο
      (Δήλωση ωραρίου για εβδομάδα αναφοράς, Δευτέρα – Κυριακή)
    • Μεταβαλλόμενο Ανά Ημέρα (Πρόγραμμα εργασίας)
      (Δήλωση ωραρίου αναλυτικά για κάθε ημέρα, Διάστημα Από / Έως)
  • Έκτακτες Τροποποιήσεις Ωραρίου
  • Υπερωρίες
  • Άδειες

Το νέο σύστημα Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ θα χρησιμοποιεί τις παρακάτω διαδικασίες:

  1. Νέα διαδικασία υποβολής της Δήλωσης Στοιχείων Εργασιακής Κατάστασης που αφορούν Χρόνο Εργασίας
  2. Νέες διαδικασίες υποβολής Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας

Α. Ωράριο Απασχόλησης – Σταθερό Εβδομαδιαίο

Β. Ωράριο Απασχόλησης – Μεταβαλλόμενο Ανά Ημέρα

Γ. Έκτακτες Τροποποιήσεις

Δ. Άδειες

  1. Υπάρχουσα διαδικασία Ε8: Αναγγελία Νόμιμης Υπερωριακής Απασχόλησης
  2. Τροποποίηση διαδικασίας Ε3: Αναγγελία Πρόσληψης (αφαίρεση στοιχείων ωραρίου)

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του νέου μέτρου, όπως εξαγγέλθηκε από το υπουργείο Εργασίας, θα ισχύουν τα εξής:

  • Από 1η Ιουνίου ξεκινά η απογραφική διαδικασία του Ωραρίου Απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους μισθωτής εξαρτημένης εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία που αφορούν τη σχέση εργασίας, το ωράριο απασχόλησης (είτε σταθερό εβδομαδιαίο είτε μεταβαλλόμενο ανά ημέρα), τις έκτακτες τροποποιήσεις του ωραρίου, υπερωρίες και άδειες.

Οι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση στο Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας, μέσω του myErgani mobile app ή το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).

  • Η απογραφική διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου για όλες τις επιχειρήσεις με εξαίρεση τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που θα πρέπει – λόγω εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας από 1ης Ιουλίου – να την έχουν ολοκληρώσει έως τις 30 Ιουνίου.
  • Επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν σύστημα ωρομέτρησης θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

Αναπτύσσεται και θα διατεθεί στις επιχειρήσεις η νέα εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani CardScanner, με την οποία θα γίνεται η ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας των υπαλλήλων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση / αποχώρηση από την εργασία και αυτόματη υποβολή της πληροφορίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ. Η Κάρτα Εργασίας κάθε υπαλλήλου θα είναι διαθέσιμη μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani για τους εργαζόμενους, η οποία θα διατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ