Το ΟΑΕΔapp είναι μια εντελώς καινούργια εφαρμογή. «Διαφημίστηκε» από τη διοίκηση του Οργανισμού, αλλά και από το υπουργείο Εργασίας, ως ένα «άλμα» του Οργανισμού στην «ψηφιακή εποχή», αφού δίνει την ευκαιρία σε όσους ενδιαφέρονται να έχουν άμεση πρόσβαση στις παροχές του ΟΑΕΔ, μέσω του κινητού τους τηλεφώνου. Μόνο που η νέα εφαρμογή έχει και ορισμένα τρανταχτά λάθη. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα φαίνεται να λειτουργεί, περισσότερο από όσο πρέπει…
Τι σημαίνει αυτό; Μα φυσικά, ότι μπορεί κάθε πολίτης να μπει στο σύστημα, να συμπληρώσει τα απαιτούμενα στοιχεία και να βγάλει κάρτα ανεργίας. Μάλιστα, μπορεί άμεσα να κινείται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ως άνεργος. Σημαντική λεπτομέρεια: Τη διαδικασία αυτή μπορεί να την αξιοποιήσουν όλοι οι πολίτες, ακόμα και οι εργαζόμενοι…
Το πρόβλημα στη λειτουργία του σχετικού λογισμικού, εντοπίστηκε και επισημάνθηκε από την Ομοσπονδία Υπαλλήλων του ΟΑΕΔ, η οποία τονίζει ότι «στη νέα εφαρμογή ΟΑΕΔapp δεν υπάρχει, καμία πρόβλεψη για να εμποδιστούν αιτήσεις μη δικαιούχων για παροχές. Εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα, δημόσιοι υπάλληλοι, ελεύθεροι επαγγελματίες κλπ, όλοι μπορούν να εκδώσουν μια κάρτα ανεργίας και να υποβάλλουν αιτήσεις για παροχές.»
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να πολλαπλασιαστούν ανεξέλεγκτα οι αιτήσεις κάθε είδους, από μη δικαιούχους και να μην είναι διαχειρίσιμες από τους εργαζόμενους του ΟΑΕΔ, με αποτέλεσμα να υπάρχουν γενικότερες καθυστερήσεις και σε πραγματικούς δικαιούχους και, τελικά, γενικότερη δυσαρέσκεια.
Ποια είναι η λύση; Μα φυσικά η επιβολή ηλεκτρονικών εμποδίων (κόφτες) σε μη δικαιούχους. Σε διαφορετική περίπτωση, η ψηφιακή αναβάθμιση θα έχει ακριβώς τα αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.